Ha ilyen vagy, talán érdemes felmondanod a munkahelyeden

Bár nincs egyetlen típus, akiből biztosan sikeres vállalkozó válik, vannak bizonyos jellemvonások, amelyekkel ha rendelkezel, valószínűleg inkább neked való ez az út.

A vállalkozók természetesen nagyon sokfélék – éppen ezért szeretünk újabb és újabb sztorikat olvasni róluk – mégis úgy tűnik, van néhány jellemvonás, ami arra utalhat, hogy inkább ez a neked való út, mintha alkalmazottként élnéd az életed. Az entrepreneur.com szerint ha az alábbiak igazak rád, lehet, hogy ideje megfontolni a felmondó leveled megírását.

Kép:Unsplash

Már gyerekkorodban áthatott az üzleti szellem

Ez ugyanis állítólag a későbbi sikeres vállalkozók közös pontja. Az amerikai milliárdos Mark Cuban 12 évesen szemeteszsákot adott el a szomszédoknak, Richard Branson (örök ikonunk :)) papagájokat tenyésztett és árult gyerekkorában.

Hogy emlékszel, már gyerekkorodban is azon voltál, hogy pénzt csinálj, amiből csak tudsz? Eladtad a megunt Barbie babákat vagy Transformer figurákat? Lehet, hogy egész életedben üzletember voltál, csak nem vetted észre.

Igazi megvalósító vagy

A vállalkozók egyik fő jellemzője, hogy maguknak vágják az ösvényt. Nem követnek senkit, nem várnak engedélyre, vagy arra, hogy valaki megcsinálja nekik, amire vágynak.

Gondolj a saját életedre. Indítottál iskolarádiót, mert hiányoltad, hogy nincs ott, ahova te jársz? Szerveztél hatalmas farsangi mulatságot a teljes baráti körnek zenével, dekorral, tematikával, játékokkal? Ha a munkahelyeden fut egy projekt, te vagy az, aki kézbe fogja a kantárt és „a lovak közé csap”?

Mindez azt mutatja, hogy megvalósító típusú ember vagy, ami mondhatni elengedhetetlen a sikeres vállalkozói léthez.

Olyan vagy, mint MacGyver

A MacGyver egy nyolcvanas évek beli tévésorozat, aminek főszereplője, hogy is mondjuk, kiemelkedően jó volt abban, hogy szokatlan módon oldjon meg problémákat. (Mondjuk három gyufaszálból és pár csepp üdítőitalból meg egy vállfából összehozzon egy szuper fegyvert, amivel megmenti a világot. Megint.)

A vállalkozóknak is szüksége van rá, hogy innovatív és szokatlan módon oldjanak meg problémákat. Az üzleti életben való túléléshez muszáj találékonynak lenni.

Feltüzel a kudarc

Senki nem szeret elbukni, de van egy nagy különbség a vállalkozó szellemű emberek és a többiek között: előbbieket motiválja, ha nem sikerül valami elsőre. Nem próbálnak mást okolni a kudarcukért, nem magyarázkodnak, és ami a legfontosabb, nem adják fel.

A kudarcnak nem feltétlenül van köze ahhoz, hogy mennyire tehetséges valaki, vagy éppen mennyire keményen dolgozik. Vagyis a legtehetségesebbek és a legszorgalmasabbak is bebuknak olykor, és ez az üzleti életben teljesen természetes. A kudarc önmagában nem probléma, sőt, inkább alapja a későbbi sikereknek – amennyiben sikerül felállni utána, és levonni belőle a szükséges tapasztalatokat.  Ez persze nem olyan egyszerű, de megvannak a bevált alapelvek, amelyek segíthetnek.

A szenvedélyed vezet

A szenvedélynek köszönhető, hogy kockázatot vállalsz, vagy hosszabb távon is képes vagy dolgozni valamiért. Egy vállalkozó számára a szenvedély azt is jelenti, hogy mélyen hisz abban, amit csinál, így képes folyamatosan a nagyobb célra fókuszálni, ami pedig az akadályok leküzdésében segít.

Ha képes vagy valamin éjjel-nappal dolgozni, nem azért, mert közel a határidő, hanem mert rettentően érdekel a dolog, ha volt már, hogy külső nyomás nélkül úgy döntöttél, inkább lemondasz egy baráti találkozót, mert elmerültél a munkában, na akkor szenvedélyesen csinálod.

Könnyen elunod magad

Főként gyerekként ezt inkább problémaként dörgölik az emberek orra alá, de valójában nem baj, ha unatkozni kezdesz, amikor olyasmivel kell foglalkoznod, ami nem jelent kihívást.

Gyakran szóltak rád az iskolában, mert nem figyeltél az órán? Soha nem tudtak lekötni azok a tantárgyak, amelyekben nem érezted, hogy az ott megszerzett tudást valamiképpen használni tudod majd a vizsga vagy témazáró után is? Ez is egy jel!

Kitartó vagy

Bár az üzleti magazinok tele vannak egyéjszakás sikerekkel, valójában a vállalkozók többségének évekre, sőt, akár évtizedekre volt szüksége ahhoz, hogy összehozzák a ma már jövedelmező, esetleg világhírű bizniszt. Bukás nélkül kevesen lesznek sikeresek, és ha meg is van a tuti üzlet, akkor is eltart egy darabig, amíg az hasznot kezd termelni.

Ismered a pillecukor kísérletet? (Ha nem, nézd meg az alábbi videót! Cuki.) Követték a gyerekek életútját, akik részt vettek benne, és kiderült, hogy akik képesek voltak megtartóztatni magukat a későbbi kielégülés (több édesség) kedvéért, nagyobb eséllyel építettek sikeres karriert.

„Go big or go home” típus vagy

Vannak azok, akik gyakran vállalják az „all in”-t a pókerben. Akik ha elkezdnek kocogni, azért teszik, mert le akarják futni a maratont. A többség számára ez a mentalitás furcsa lehet, de valójában ez, a nagyban gondolkodás képessége, amire szükség van ahhoz, hogy felépíts egy sikeres vállalkozást. Az, hogy képes vagy kockázatot is vállalni azért, hogy elérd a nagy célokat persze nem jelenti , hogy vakmerő lennél. Egy sikeres vállalkozó minimalizálja a veszélyeket például azzal, hogy megfelelő emberekkel veszi körül magát, akik kísérik az úton.

Rúgtak már ki

Előfordult már veled, hogy nem önszántadból hagytál ott egy munkahelyet? Nos, ez is lehet jó jel. Persze nem akkor, ha a teljesítményeddel volt a gond. De ha a panaszok alapja az volt, hogy nem engedelmeskedtél a vezetőd utasításainak – és neked lett igazad –, túlságosan sokat akartál fejleszteni ahelyett, hogy a megszokott folyamatokat követted volna, akkor lehet, hogy jobban mennek majd a dolgok, ha a saját főnököd lehetsz.

Sosem ülsz a babérjaidon

A suliban sorra nyerted a tanulmányi vagy sportversenyeket, de mégis többet akartál? A munkahelyeden folyamatosan te vagy a hónap dolgozója, de még ez is kevés? Ez azért lehet, mert vágysz a győzelemre. A győzelem pedig, bármekkora is, rövid életű adrenalin löket, ezért mindig újabbakra van szükség. Ezért van az, hogy a sikeres vállalkozók többsége újabb és újabb üzletekbe kezd – hogy újból érezzék a semmiből valamit építés izgalmát és a mámort, amikor az sikeressé válik.

Átérzed? Akkor már csak egy üzleti ötlet kell…