A cipő, amihez meggymag kell

Egy márka felépítésének egyik fontos eleme, hogy megkülönböztessük magunkat a piacon lévő versenytársaktól. Ennek egyik módja lehet, hogy azt az egyre szélesebb – bár Magyarországon azért még egyáltalán nem biztos megélhetést jelentő – vásárlóréteget célozzuk meg, akik számára fontos, hogy fenntartható, felelős termelésből származó árukat vásároljanak.

A felelős működés különböző tényezőkben mutatkozhat meg egy cégnél. Fontos, hogy milyen üzemben állítjuk/állíttatjuk elő a termékünket, például segítjük-e megrendeléssel a hazai, vidéki kisvállalkozásokat. Számít, hogy kiket foglalkoztatunk, kik számára teremtünk munkalehetőséget. Nem mindegy, hogy mire koncentrálunk az anyagok beszerzésénél. Honnan származnak? Mennyire terhelik a környezetet? Mi lesz velük, amikor hulladékká válnak? Mibe csomagoljuk a termékeket (egyáltalán becsomagoljuk-e)?

Bár a divat az egyik leginkább fenntarthatatlan iparág van elkönyvelve – ha a termelés mikéntjéről nem is beszélünk, már önmagában az, hogy használati tárgyak szezononkénti cseréjére buzdít – ezen a területen is van, aki fenntarthatóságra törekszik. Mindez itthon, kisvállalkozóként is megvalósítható, ha megvan hozzá a szükséges elszántság.

A NES Shoes a gyártóüzem energiaforrásától elkezdve a termékek lebomló mivoltáig a termelés összes fázisában fenntartható működésre törekszik. Szilágyi Andrea 2004-ben alapította a márkát, és már a kezdeteknél szem előtt tartotta, hogy nem tömeggyártmányú termékeket szeretne létrehozni. A hazai kisüzemet, ahol a cipők készülnek meggymag fűti, az alapanyagok vagy teljesen természetesek, vagy könnyen lebomlók, így az elhasználódott cipők sem növelik a hulladékhegyeket. Ráadásul hogy a gyártás bizonyos részét elítéletek végzik, akik így szakmát tanulhatnak. Andreát többek között ez is motiválta arra, hogy egyre több és több munkát tudjon a kezük alá adni…

A kis- és középvállalkozások a gazdaság motorjai. A Széchenyi 2020 program keretében támogatott vállalkozások között van nagy múltú és pár éve sikeres cég, gyártó és szolgáltató, kreatíviparban és gépgyártásban tevékenykedő egyaránt. Sokszínűek és inspirálóak.

Forrás: egyuttfejlodunk.hu

Ha a termékünk vállalkozóként választ ad a vásárlók egy konkrét problémájára, jó úton járunk. De hogy keressünk ilyen problémát? 
Például nézzük meg, mi az, amit mi magunk nem tudtunk beszerezni, bárhogy is próbáltuk.