10 trend 2021-re, amit ne tévessz szem elől

A koronavírus járvány alaposan átrendezte az üzleti terepet (is). A kisvállalkozásoknak is muszáj volt 2020-ban új eszközökhöz nyúlni, hogy máshogy, máshonnan pótolják a kiesett bevételüket. A koronavírus 2021-ben is itt van velünk, így a vállalkozásoknak továbbra is akkor van esélyük a talpon maradásra, ha képesek alkalmazkodni, változtatni. Az amerikai Forbes magazin coach csapata összeszedte, mik lesznek azok a trendek és kihívások 2021-ben, amiket érdemes lekövetni. 

  1. Erős digitális jelenlét

Az internethasználat és online vásárlás eddig is növekedett, ám a járványhelyzet további lökést adott ennek a folyamatnak. Így egy vállalkozás számára a digitális láthatóság 2021-ben elengedhetetlen. Ezen a terepen kell felépíteni a márkát, mert az új projektekért, vásárlókért és partnerekért a digitális térben folyik majd a legnagyobb verseny. A digitális lábnyom megerősítése kiváló módja annak, hogy láthatóvá tegyük vállalkozásunkat, termékeinket, szolgáltatásainkat, valamint erős közösséget építsünk fel a márkánk köré.

  1. Gyors reagálás

Legyen szó a meglévő üzleti modell újrahangolásáról, új szolgáltatások vagy marketingstratégia kialakításáról, esetleg a csapatfelépítés átstrukturálásáról, a gyorsaság döntő lehet ezekben a zűrzavaros időkben.  Ez a kisebb cégek számára még előnyt is jelenthet, hiszen a kkv-kra általában jellemző, hogy gyorsabban képesek reagálni a változásokra a mégoly erős nagyvállalatoknál.

  1. Virtualizáció

A világjárvány alatt minden vállalkozás szembesült azzal, hogy kénytelen virtualizálni. Nem csak a munkavégzést, de akár magát a terméket vagy szolgáltatást is. Sokan ezért alakítottak ki webshopot, dobtak piacra virtuális kuponokat vagy forgatták a házon belül meglévő tudásukat online videókba. Az e-kereskedelmet és a virtualizációt be kell emelni az üzleti szemléletbe, képezni kell az alkalmazottakat, fejleszteni a felületeket, hogy felkészítsük vállalkozásunkat a folyamatosan változó kihívásokra. Mindez a túlélés záloga lehet 2021-ben a kkv-szektor számára. A változásban egyre nagyobb szerepe lesz azoknak a virtualizációs folyamatokra szakosodott tanácsadóknak, akik képesek irányt mutatni a vállalkozásoknak.

  1. Tehetségek begyűjtése

A jelenlegi változékony helyzetben különösen fontos, hogy a vállalkozások tehetséges munkaerőt gyűjtsenek maguk köré. A talpraesett és sokoldalú munkavállalóért azonban egyre nagyobb a verseny. A vezetőknek ezért erőfeszítéseket kell tenniük, hogy kineveljék és megtartsák a tehetséges, hosszú távon elkötelezett kollégákat, és a tehetségek hatékony toborzásával alkalmazkodjanak a folyamatosan változó kihívásokhoz. (A kkv-knak különösen komoly a küzdelem a tehetségekért folytatott versenyben.)

tervek

Kép:Pexels

  1. Munkahelyi kultúra

Válsághelyzetben különösen fontos, hogy milyen munkahelyi kultúrát építünk ki. A járvány megköveteli a vezetőktől, hogy a cég belső egyensúlya és szervezeti épsége érdekében újragondolják a prioritásokat. Ezzel erősíthetik meg a közös értékeket, célokat és jövőképet a cégen belül. És ez fogja meghatározni, hogy az alkalmazottak mit hisznek, gondolnak, mondanak és tesznek, illetve hogy mindezt mennyire elkötelezetten teszik, akár egy nehéz helyzetben is.

  1. A vásárlói vélemények felemelkedése

A válság mindenkinek a pénztárcájára erősen kihat, ezért sokan próbálnak spórolni, például úgy, hogy felhagynak a nagy márkák vásárlásával, és helyette alternatívákat keresnek. Ez új lehetőséget nyit a kisvállalkozások előtt. Nekik azonban a nagy márkák hosszú idő alatt kiépített hitelességét a vásárlóik elégedett véleményével kell pótolniuk. Ez adhat egy olyan bizalmi alapot, amire a jövőben is építhetnek.

  1. Világos célkitűzések

Mivel az emberek munkaidejük nagy részében videomeetingeken vagy webináriumokon ülnek, elegük van már a fölösleges és időrabló call-okból. Ezért ha virtuális találkozót szervezünk, annak valóban fontosnak és hatékonynak kell lennie. Ehhez előre lefektetett napirendi pontokra és világos célokra van szükség. No meg arra, hogy a meeting a megbeszélt időben kezdődjön és érjen véget.

  1. Kreatív együttműködések

Hasznos lehet kreatív együttműködések beindítása más kisvállalkozásokkal. Egy ilyen kollaborációban egyfelől jobban szétoszlik az üzleti kockázat a különböző szereplők között, másfelől a partnerek új piacokat és lehetőségeket nyithatnak egymás számára. Az együttműködés pedig hitelesebbé és szimpatikusabbá teszi mindkét szereplőt saját vásárlói szemében.

  1. Csatlakozás a közösségekbe

Ha a kisvállalkozások fel akarják venni a versenyt a nagy márkákkal vagy az online piacterekkel, közelebb kell lépniük vásárlóközönségükhöz. Semmi nem emeli úgy egy vállalkozás fényét, mint a helyi vásárlók, akik jó hírét viszik a márkának. Ezért kell aktívan részt venni a helyi vagy a céghez más módon kapcsolódó közösségek életében – ha másképp nem megy, egyelőre virtuálisan.

  1. Beruházás a jövőbe

A jövő azoknak fog kamatozni, akik hajlandóak most befektetni. Ha van miből fejleszteni az infrastruktúrát, építeni a vállalkozás körüli közösséget vagy belépni új területekre, akkor érdemes ezt most megtenni, mert ez később meghozza a gyümölcsét.

Forrás