Ha a termékünk vállalkozóként választ ad a vásárlók egy konkrét problémájára, jó úton járunk. De hogy keressünk ilyen problémát? Például nézzük meg, mi az, amit mi magunk nem tudtunk beszerezni, bárhogy is próbáltuk.
Sok esetben a legnagyobb gondot az okozza a vállalkozásra vágyóknak, hogy nincs ötletük, mibe is fogjanak bele. Pedig az ötlet legtöbbször a lábunk előtt hever! (Akár egy pólófelirat is adhat inspirációt.) Rengeteg sikeres vállalkozó története szól arról, hogy valamilyen saját problémájukat próbálták megoldani, igényüket kielégíteni, majd, amikor kiderült, nincs számukra megfelelő termék vagy szolgáltatás a piacon, úgy döntöttek, maguk hozzák létre azt.
A Magyarinda családi vállalkozásként 2009 óta gyárt babahordozó eszközöket, két éve pedig már tanácsadással is foglalkoztak. A vállalkozás ötlete egyértelműen saját problémájukra keresett megoldásként indult: a fiatal anyuka kendőben szerette volna hordozni első gyermekét, de a férje ezt túl macerásnak találta. Így Nyéki Fazekas Kata más megoldás után nézett. Mivel nem talált megfelelő hordozót, a második gyermek születésére oda jutott, hogy megvart egyet, saját maguknak. Aztán még egyet, valaki másnak…
A kis- és középvállalkozások a gazdaság motorjai. A Széchenyi 2020 program keretében támogatott vállalkozások között van nagy múltú és pár éve sikeres cég, gyártó és szolgáltató, kreatíviparban és gépgyártásban tevékenykedő egyaránt. Sokszínűek és inspirálóak.
Forrás: egyuttfejlodunk.hu