Mit üzenhet egy pólófelirat egy vállalkozónak?

Ha az ember – úgyis mint vállalkozó – kellőképpen figyeli a változó trendeket, apró, de annál fontosabb piaci résekre figyelhet fel. Egy nagy ötlet, és az eladások növekedése mellett az ingyen reklám is adott.

Elég komoly visszhangot keltett az interneten néhány hónappal ezelőtt az az amatőr videó, amelyen egy kislány egy nagyáruházban nézeget pólókat az anyukájával, majd kikel a ruhákba kódolt szexizmus ellen.  

Míg a fiúknak szánt pólók feliratai között a “Hős”, “Sivatagi kalandok várnak”, vagy épp a “Think out of the box” feliratok szerepelnek, addig a lányok a rendkívül sokatmondó “Hey!”, “Gyönyörű” vagy “Fantasztikusan érzem magam” feliratok közül választhatnak.  

Ha nem is ment gyorsan, később egy másik nagyáruház meglátta a lehetőséget és szintén hatalmas közösségi médiás visszhangot keltve (elsősorban az Egyesült Államokban népszerű Redditen ment nagyot a sztori) piacra dobott egy pólót, ami rajzfilmfigurák vagy hercegnők helyett Marie Curie-ről szól. Az egyik oldalán az áll: Stay curious (Maradj kíváncsi), a másikon pedig egy nagyon rövid bemutatás a kutatónő munkásságáról (aki két Nobel-díjat is nyert, ráadásul különböző tudományterületen és első nőként kapta meg a díjat).  

marie curie póló

Kép:Reddit

A fanyalgók kifogásolják, hogy a póló továbbra is rózsaszín, vagyis a hagyományos kislányruhák színét kapta, másoknak pedig azzal volt baja a Redditen véleményt nyilvánítók közül, hogy inkább azt kellett volna kiemelni, hogy Curie nemétől függetlenül volt az első ember, aki kétszer is megkapta a világ talán legnagyobb tiszteletnek örvendő tudományos díját.  

Mindezzel együtt az elért médiahatásból jól látszik, hogy az üzenet sokak számára fontos, ahogy ezt mutatja az is, hogy a cég többi, szintén tudományt népszerűsítő lányka ruhája (például a Future chemist feliratú, vagy az, amelyik azt mutatja be, hogyan lesz a szivárvány), mind kifogyott már a webáruházból. A Target egyébként 2015-ben kezdett el foglalkozni a gender témával, amikor, egy felháborodott szülő Twitter posztja után úgy döntöttek, hogy bizonyos az áruház bizonyos szekcióiban, többek között a játékoknál megszüntetik a nemek szerinti kategorizálást.  

Más cégek is képesek frappánsan reagálni a világ híreire. Először a Balenciaga luxusmárka a kék „ikeás szatyorra” megszólalásig hasonlító, viszont annak sokszorosába kerülő táskájának megjelenésére reagált igen szórakoztatóan az IKEA PR osztálya,  később pedig a világszerte rajongók hadát mozgósítani képes sorozat, a Trónok harca jelmeztervezője adott magas labdát nekik.