Influencer marketing, és amit használhatsz belőle

Nem csak az Instagramot görgetve lehet az az érzésünk, hogy Dunát lehetne rekeszteni az influencerekkel. Ha a LinkedInen – a világ legnagyobb professzionális közösségi hálózatán – rákeresünk a „social media influencer” kifejezésre, több mint 400 ezer találatunk lesz. Látszólag abból élnek, hogy menő képeket osztanak meg magukról — de vajon mi van e mögött, és mi az, amit vállalkozóként akár el is leshetünk tőlük

A filterek és hashtagek mögött

A Forbes 2017-ben összegyűjtötte és listába rendezte a világ legsikeresebb influencereit. Itt tizenkét kategóriába sorolva találjuk meg azokat az embereket, akik tartalomgyártással, közösségépítéssel és más, befolyásolásra irányuló tevékenységgel komoly hírnevet szereztek maguknak — vannak közöttük szépségápolással, divattal, technológiával, főzéssel foglalkozó, sőt, gyerek influencerek is.

Ez a lista talán arra is bizonyíték, hogy az influencerség több, mint utazgatás, eseményeken lebzselés, vagy a hobbink fotózgatása. Mert bár egyre pozitívabb a róluk élő kép, a szép látszat mögötti munka, az ebben rejlő biznisz sokak számára nem ismert. Az influencerek valódi előfeszítései sokszor rejtve maradnak a könnyed, mosolygós tartalmak mögött — pedig a személyük körül kialakuló közösség érdeklődését, aktivitását csak folyamatos, kreativitást igénylő kemény munkával tudják fenntartani.

Saját területükön szakértőként, az ezt a területet érintő új trendeket illetően pedig élharcosként kell jelen lenniük, ez a megélhetésük alapja. Így válnak vágyottá, és így tudnak valós értéket nyújtani azoknak a cégeknek, amelyek megfizetik szolgáltatásaikat. Képben kell lenni ahhoz is, hogy ki tudják választani a tartalomdömpingből azokat a dolgokat, amiket majd saját stílusuknak megfelelően tálalnak, úgy, hogy hitelesen közvetítsék követőik felé.

Az influencerek alapvetően reklámokból élnek. A köztudatban is egyre inkább elterjedő kifejezés, az influencer-marketing lényege, hogy egy cég megkeres egy influencert, és szerződik vele arra, hogy az megjelenítse a termékét saját közösségimédia-platformján. Hogy ez pontosan miképp történik, arra már számos jogszabály is vonatkozik – például, hogy a közönség figyelmét egyértelműen fel kell hívni arra, hogy fizetett együttműködésről van szó, vagyis nem az általuk követett személy saját véleményét, hanem szponzorált tartalmat látnak.

Az influencerek számára azonban életbevágóan fontos, hogy mindezt saját stílusuk, egyéni világuk megőrzésével, hitelesen tegyék. Többnyire személyes-szerű, mindennapi kapcsolatot ápolnak az őket követőkkel, csak olyan terméket reklámoznak nekik, amelyet jól ismernek, mivel mert az influencerek élete és tevékenysége erre a bizalmi kapcsolatra épül.

instagram telefonon

Kép:Pexels

Mi is befolyásolhatunk

Ha nem is egy jól felépített Instagram oldalból tervezel megélni, hanem teljesen más vállalkozás népszerűsítésén dolgozol, az influencerektől akkor is van mit tanulni.

Személyesség

Az infulencerek próbálnak személyes, közvetlen hangulatú kapcsolatot kialakítani követőikkel – mintha barátok volnának. Ez neked is mehet. Online vagy offline közösségekben való részvétellel – legyen szó akár egy neked való Facebook csoportról, akár egy helyi rendezvényen való megjelenésről –, vagy egy-egy közösségi ügy támogatásával sok kapcsolatot megalapozhatsz. Bővül azok köre, akik ismerik a márkád, egyúttal a vállalkozásban képviselt értékeidet is demonstrálhatod a világ felé. Egyúttal irányba állíthatod a termékeiddel, tevékenységeddel kapcsolatos véleményeket is.

Megbízhatóság és következetesség

Remélhetőleg már most igaz, hogy él benned a folyamatos fejlődés-fejlesztés igénye, és a szenvedély az iránt, amit csinálsz. Ezt kell megmutatnod a vásárlóknak is. Az influencerek esetében is az működik, hogy olyan terméket kínálnak, amit maguk is használnának. Legyen ez igaz rád is! Egy félrecsúszás is komoly károkat okozhat, hisz, ahogy mondani szokták, bizalmat építeni évekig tart, lerombolni viszont egy pillanat.

Az életérzés átadása

Avásárlók számos esetben nem csak egy terméket, vagy egy probléma megoldását, hanem életérzést keresnek. Ez nem újdonság, számos klasszikus termék esetében is bejött – gondolj csak a világ leghíresebb üdítőitalára. Sokkal inkább kapcsolódni tud a vásárló valamihez, ha nem a terméket magát, hanem egy vágyott életérzést kínálsz, amihez kapcsolódni lehet.

De lehet, hogy az a jó megoldás, ha megtalálod a neked való influencert – ha olyan a terméked és a célcsoportod, hogy ennek van értelme. Bármilyen trendi ugyanis, egyáltalán nem minden terméknek való az influencer marketing használata.