3 újévi fogadalom, amit minden kezdő vállalkozónak meg kéne tennie

Ha valamit biztosan megtanultunk idén, akkor azt, hogy soha nem tudhatjuk, mikor áll a feje tetejére az addigi világunk. Az alábbi három fogadalom azonban, kezeskedünk érte, hogy hasznos, bármi is jön a következőkben.

  1. Mélyülj el a pénzügyekben!

A vállalkozók, vállalkozni vágyók többsége nem pénzügyi szakember. Az a szenvedély, amire a kisvállalkozások jelentős része épül, a legritkább esetben az Excel táblák és adózási szabályok iránt tombol. Ha te kiváló cukrászként, kézművesként, vagy épp marketingesként vágsz bele a vállalkozásba, lehet, hogy fogalmad sincs cash-flowról, adózásról, és kicsit már e szavak hallatán elfog az émelygés.

A legjobb, ha ebben az esetben keresel egy megbízható könyvelőt – a legtöbben ezt teszik. Azonban tévedés azt gondolni, hogy innentől kezdve neked nem kell átlátnod a céged pénzügyeit. A bevallásokat valaki kitölti helyetted, ami remek. De vállalkozóként – ahogy minden másért – végső soron ezért is neked kell felelősséget vállalnod. Akár azért, ha valami a szabályoknak nem lesz megfelelő, akár azért, ha kiderül, hogy tök üres a kassza. A céges pénzügyek alapjaival tehát akkor is tisztába kell jönnöd, ha a világ legjobb szakembere dolgozik neked. (De nem tévedünk nagyot ugye, ha kezdőként inkább a legolcsóbbat próbáltad megtalálni…)

Ha képes leszel átlátni az alapokat, az segít, hogy biztosabb előrejelzéseket tehess, és így jobban tudj tervezni, vagyis reálisabb elvárásaid legyenek a cégeddel kapcsolatban. Ahhoz is elengedhetetlen, hogy tisztában légy a vállalkozásod valós helyzetével. Muszáj rendszeresen csekkolnod, mi a helyzet, így kevesebb meglepetés ér.

Szóval fogadd meg, hogy elsajátítod legalább az alapokat! Egészen biztos, hogy nem lesz haszontalan.

célok szöveg

Kép:Pexels

  1. Fordíts energiát az önfejlesztésre!

Tudjuk, hogy elfoglalt vagy. Mégis szeretnénk, ha még egy dolognak helyet szorítanál a napjaidban: az önfejlesztésnek. Ahhoz ugyanis, hogy folyamatosan legalábbis a felszínen maradj fontos, hogy karban tartsd magad. Testileg, lelkileg, szakmailag egyaránt.

Az egyik legnagyobb csapda, amibe vállalkozóként (de szerintünk általában emberként is) beleeshetsz, ha azt hiszed, hogy már mindent tudsz. Fontos, hogy képben légy a saját szakterületed, iparágad újdonságaival, de valójában minden hasznos, amit csak tudásként magadba szívsz. Az online marketingtől a programozás alapjain keresztül, a kalligráfián át (Steve Jobs például tanult „szépírást”, és azt állította, ennek fontos hatása volt későbbi terveire)  a meditációig és egy újabb nyelv megtanulásáig bármi fejleszt téged, és fejleszti az üzletedet is. Minden tudás elsajátítása és készség fejlesztése eredményesebbé tesz majd vállalkozóként, akár egyetemi szinten tanulod, akár első lépésként csak egy ingyenes online tanfolyamba vágsz bele.

Nem véletlen, hogy a szabadúszók, akik tényleg egy személyben felelősek mindenért, ami körülöttük zajlik, kutatásunk szerint jelentős erőfeszítéseket tesznek a folyamatos önfejlesztés érdekében. Ez a versenyképességük egyik alapja.

Most nincs időd sulira? Akkor kezdjük kisebben: tűzd ki, hogy minden nap legalább félórát töltesz hasznos cikkek olvasásával. Mondjuk nálunk. 🙂

  1. Nyisd ki az elméd!

Bár a vállalkozáshoz határozott döntésekre van szükség, fogadd meg, hogy mostantól a lehető leginkább nyitottá teszed magad új információk és inputok befogadására. A visszajelzések fogadásának és beépítésének képessége nagyon fontos és hasznos vállalkozói készség.

Az emberek gyakran beleszeretnek a saját gondolataikba, legyen az világmegváltónak tűnő újítás, vagy egészen aprócska ötlet. Vállalkozóként viszont a siker érdekében fontos, hogy képes légy információkat és inputokat szerezni a külvilágból, és azokat feldolgozva, értelmezve építkezni. Fontos, hogy képes légy úgy látni a dolgokat, ahogyan vannak – és nem úgy, ahogy szeretnéd, ha lennének. Ehhez pedig  vágyak helyett információkra van szükséged.

Gyakorlásként kezdheted például azzal, hogy előkészítesz egy felmérést, amiből többet tudhatsz meg arról, mire is vágynak, és hogyan döntenek valójában a vásárlóid. Minden a céged fejlesztésével kapcsolatos döntés előtt érdemes időt szánni a kutatásra, és megtanulni, hogyan tudsz valódi válaszokat szerezni a kérdéseidre. Ezt megtanulni időt és energiát igényel, de érdemes befektetni.

Első lépésként fogadd meg, hogy nyitott füllel hallgatod a projekteddel kapcsolatos visszajelzéseket, bárhonnan is érkeznek. Ami pedig szintén nagyon fontos, nem „írod le” elsőre azokat, akik valamilyen negatív, vagy számodra furcsának tetsző véleményt fogalmaznak meg. Inkább próbáld meg megérteni, mire gondolhatnak, és miért mondhatják azt. Lehet, hogy Ha elsőre nem is mindig kellemes, bőven megéri!