10 Google AdWords best practice

A Google AdWords mára megkerülhetetlen terepe lett a hirdetési piacnak, érdemes időt és energiát fektetni a hatékony használat megtanulásába. Szaladják Linda, aki 8 éve ezt a hirdetési platformot tanulmányozza, a Piac & Profit konferenciáján néhány nagyon fontos apróságra hívta fel a figyelmet, amivel jelentősen nőhet a hirdetéseink hatékonysága.  

Google adatok egy tableten

Kép:Pixabay

1.Minőségi mutató  

Minden hirdetésünk esetében szenteljünk kiemelt figyelmet a minőségi mutató (1-10) szintjének. Ez a mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségére vonatkozó becslés. A jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb árak és jobb hirdetéspozíciók érhetők el.  A mutató értékét meghatározza a várt átkattintási arány, a hirdetés relevanciája és a céloldalon várható élmény. Ha ezeken dolgozunk, növelhetjük a számot. Minél magasabb, annál olcsóbban és annál jobb pozícióban láthatjuk a hirdetéseinket.  

2. Hirdetéscsoportok használata  

A cégek sokszor egyetlen csoportba ömlesztik az összes AdWords hirdetést, pedig ha valaki nem egyetlen féle dolgot hirdet, sokkal hatékonyabb hirdetéscsoportokba rendezni azokat. Minden hirdetéscsoport az általunkértékesített egy-egy termékre koncentráló kulcsszólistát tartalmaz. Az egyes hirdetéscsoportok kulcsszólistája arra készteti az AdWords rendszerét, hogy az adott termékeket reklámozó hirdetéseket csak a hozzájuk kapcsolódó webhelyeken jelenítse meg. Egy cukrászda például külön hirdetéscsoportba sorolhatja hagyományos és diabetikus termékeit, így relevánsabb találatokhoz kapcsolódva jelenhetnek meg a hirdetések.  

Minél jobban osztjuk csoportokra a hirdetéseinket, annál könnyebben tudunk speciális kulcsszavakat rendelni hozzájuk, amivel növelhetjük a hirdetés relevanciáját. A csoportokat kulcsszavakra kell felépíteni és a hirdetésben szerepeltetni az adott kulcsszót.  

3. Kulcssszóegyezés  

A kulcsszóegyezési típusok szabályozzák azt, hogy milyen keresések fogják aktiválni a hirdetést. Ha például az általános egyezést választjuk, a hirdetés nagyobb közönség számára jelenik meg, ha pedig a pontos egyezést, akkor csak konkrét csoportok vagy ügyfelek számára. A beállításokkal azt szabályozhatjuk, hogy mennyire kell egyeznie a keresési kifejezésnek az általunk megadott kulcsszóval ahhoz, hogy a hirdetésünk megjelenjen.  

Például:  

  • tengerparti nyaralás – így a hirdetésünk a szinonimákat tartalmazó keresésekre és kapcsolódó keresésekre is megjelenhet 
  • +tengerparti+nyaralás – így a hirdetés azoknál a kereséseknél jelenhet meg, amelyek tartalmazzák a módosított kifejezést (vagy annak közeli változatait, de szinonimákat nem), bármilyen sorrendben.  
  • „tengerparti nyaralás”  – ez esetben a két kulcsszó közé nem kerülhet más, tehát kifejezésként értelmezendő. Elé és utána viszont igen. (pl. Tengerparti nyaralás Bulgáriában)  
  • [tengerparti nyaralás] – ez esetben csak akkor jelenhet meg a hirdetés, ha pontosan a szögletes zárójelben szereplő kifejezésre keres valaki  

4. Kizáró kulcsszavak 

A kulcsszavak beállítása mellett is előfordulhat, hogy  hirdetésünk olyan keresésre jelenne meg, amit kifejezetten nem szeretnénk. Lehet, hogy az „olcsó tengerparti nyaralás” összetételtől inkább távol tartanánk magunkat. Ezt is lehetőség van kizárni, ne feledkezzünk meg róla, ezzel sokat tehetünk azért, hogy relevánsabbak legyenek a hirdetéseink megjelenései.  

5. Keresési kifejezések ellenőrzése 

Kevesen ellenőrzik, hogy a felhasználók valójában milyen keresési kifejezéseket használnak, pedig ezzel könnyen találhatunk például további, kizárásra váló kulcsszavakat. És persze célzásra váró kulcsszavakat is, bár reméljük, ezt mindenki a felhasználók szokásai alapján határozza meg.  

6. Céloldal (landing page) optimalizálása  

A céloldal, más néven érkező oldal optimalizálása fontos az AdWords minőségi mutatója szempontjából, de persze a felhasználó számára is kedvezőnek kell lennie. A minőségi mutató szempontjából arra kell figyelnünk, hogy az oldal releváns legyen a kulcsszavakra és a hirdetés szövegére. Vagyis ha tengerparti nyaralást hirdetünk, akkor ne az iroda főoldalára vigyük a látogatókat, hanem a tengerparti nyaralást hirdető aloldalra. A felhasználói élmény szempontjából pedig a legfontosabb, hogy a felhasználó valóban azt kapja meg, amit keresett, hogy könnyen értelmezhető legyen a tartalom, valamint legyen CTA (call to action), tehát legyen egyértelmű, hogy mit kell tennie, ha tovább akar lépni.  

7. Csak mobilon megfelelően használható weboldalt hirdetünk!  

A mobilra optimalizált – mostanában elsősorban reszponzív – weboldal kialakítása nem csak az AdWords miatt fontos, de a hirdetések szempontjából kiemelkedően az. Hiszen miért fizetnénk egy olyan kattintásért, ha az oldalt úgyis azonnal el fogja hagyni a látogató, mert számára kezelhetetlen módon jelenik meg? Ugyanakkor nem érdemes kizárni a mobilos megjelenés lehetőségét, mert a netes kereséseknek mára nagyobb aránya érkezik onnan, mint desktopról. Ha viszont nem mobilra optimalizált az oldal, a legjobb tanács mégis ez – amellett, hogy azonnal váltsunk reszponzív oldalra.  

Google mobilbarát teszt testmysite.withgoogle.com 

8. Hirdetésbővítmények  

A hirdetésbővítmények segítségével további információt jeleníthetünk meg a vállalkozásunkról (ezzel „kibővítve” a szöveges hirdetéseket.  

  • A belsőlink (site link) bővítmények segítségével ezzel plusz egy lehetőséget kapunk, hogy további ajánlatokat jelenítsünk meg. Az oldalunk bizonyos részeire mutathatnak – a fenti példánál maradva például a diétás sütikre. Az ára annyi, mint egy kattintásé lennie.  
  • Az ingyenesen használható kiemelő bővítmény segítségével leíró szöveget adhatunk a hirdetéshez, amivel többet elmondhatunk a felhasználóknak az ajánlatunkról. Több sor, több üzenet!  
  • A szintén ingyenes hívásbővítmény megjeleníti a telefonszámunkat, ami mobilon azonnali hívás lehetőségként jelenik meg. Ha rákattint valaki, annyit fizetünk, mintha a hirdetésre kattintott volna.  
  • A helybővítmény segítségével a közelben tartózkodók rátalálhatnak a keresett üzletre, vagy telefonálhatnak nekünk.  

9. Konverziómérés  

Reméljük, hogy neked evidens, de sok hirdetési fiókban nem mérik a konverziókat, így azt sem lehet tudni, hogy az esetleges eredményeket az AdWords, vagy más hozza. Illetve a hirdetéseink közül mi az, ami működik és hogyan kellene finomhangolni a beállításokat, hogy még jobb eredményeket érjünk el. Pedig ez az, aminek révén az AdWords költséghatékonyabb lehet más formáknál. Ha a termék olyan, hogy lehet konverziót mérni, akkor mindenképpen érdemes!  

10. Display kampányok esetén tiltsuk le a mobilappos megjelenéseket!  

Ha a Google display hirdetési rendszerében hirdetünk, akkor a hirdetés megjelenik nem csak a desktopos vagy mobilos weboldalakon, de az applikációkban is – mondjuk az ébresztőórán, vagy a szókereső játékon. Ezekben sokan véletlenül kattintanak a hirdetésekre, mert kvázi útban vannak – ez pedig sok cég esetében akár százezres kidobott pénzt jelenthet. Sok kattintás, de semmi eredmény, amin a kizárással könnyedén változtathatunk.  

Mentés