Fejlesztéssel előre

Hogyan élik meg hazai sikeres cégvezetők a koronavírus járvány hozta drámai átalakulást? Kérdéseinkre Tüske Tamás, a ViddL ügyvezetője is válaszolt.

Az egyik legismertebb magyar startup sztoriját boncolgató StartLAB-ról szóló beszámolóért ide kattints!

“A járvány miatt több, csőben lévő megállapodásunkkal kapcsolatos tárgyalás is megállt, de a korábbi sikeres tárgyalások eredményeként létrejött új partnerségek így is komoly növekedést jelentettek. A ViddL napi csomagszáma néhány hét alatt a korábbi duplájára nőtt. Ezt a hatalmas növekedést kellett nagyon gyorsan lekövetnünk rendszerfejlesztéssel és az emberállomány növelésével egyaránt.

A kezdeti ijedtséget az okozta, hogy hamar kiderült, a címzettek nem akarják átvenni a csomagokat a vírus miatti veszélyhelyzetben. Erre kellett megoldást találnunk, így alig három nap alatt fejlesztettünk egy érintésmentes aláírást, és így csomagátvételt lehetővé tévő megoldást. Hamar kiderült, hogy ez jó megoldás, néhány nap alatt már a címzettek több mint fele ezt választotta.

nő otthon okostelefonnal

Kép:Pexels

Volt lemorzsolódás is a futárok között, voltak, akik az egészségügyi kockázat miatt úgy döntöttek, nem vállalják tovább a munkát. Az állásukat a válság miatt elvesztők közül viszont sokan jelentkeznek futárnak. A napi 20-30 jelentkező mindegyikének nem tudunk munkát adni, de igyekszünk úgy szervezni a fuvarokat, hogy a velünk dolgozók közül minél többen jussanak keresethez – legalább részmunkaidőben. Természetesen a futárok biztonságáért is sokat teszünk. Az érintésmentes átadás őket is védi, és persze maszkot, kesztyűt és kézfertőtlenítőt is biztosítunk számukra.

Emellett létrehoztunk egy teljesen új szolgáltatást is, nagyjából másfél hét alatt. A HozdL egy online platform, ahol meg lehet rendelni alapvető szükségleteinek kielégítésére szolgáló árucikkeket, amelyeket futárjaink beszereznek és házhoz visznek pár órán belül. A lehető leggyorsabban jöttünk ki az új platformmal, amelyet az éles felhasználói visszajelzések alapján fejlesztünk tovább. Jövő hétre elkészül a hozzá tartozó applikáció is. Mivel véleményünk szerint a járvány hosszú távon is megváltoztatja, hogyan vásárolunk, abban bízunk, hogy hosszú távon is folytathatjuk. A jelenlegi helyzetben szeretnénk segíteni az embereknek, így a HozdL szolgáltatását a nyugdíjasok számára ingyenessé tettük.

Vagyis rengeteget dolgozunk, az operatív személyzet reggel 6-tól az irodában van. Nagyon fontos, hogy elkötelezett emberekkel tudunk működni, akik hajlandók vállalni a minden óvintézkedés ellenére is meglévő kockázatot, ami ezzel a munkával jár. Mi ezt azért vállaljuk, hogy hozzájáruljunk a gazdaság működésének fenntartásához.”

Ha érdekel, miképp hatott a válság a Julius-K9 kutyahámra, és hogyan kezeli a változásokat a cég vezetője, Sebő Gyula, kattints ide!