Kívülről fújod a startupod összes elemét. Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban?
Startupot tervezel indítani vagy már korai fázisú startupban dolgozol, éjjel-nappal ezen pörögsz, ezzel kelsz és fekszel és ezer dolgod van. Vajon mennyire fontos a márkatudatosság ebben a kezdeti időszakban? Sokkal fontosabb, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák.
Időpont: 2018.03.13. kedd, 16:00-18:00
Helyszín: Bálna Budapest rendezvényközpont (1093 Budapest, Fővám tér 11-12.), III. emelet
A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni itt lehet.
A legtöbb startup termékközpontúan gondolkodik, ami teljesen érthető, hiszen kezdő startuposként álmodból felkeltve is tudnod kell egy jó elevator pitchet adni – mi a termék, hogyan működik, milyen problémára nyújt megoldást, mik a funkciónális előnyök, ki a célcsoport, mi a piaci környezet, mekkora a piac, mi a versenyelőny, kikből áll a csapat és hogy állnak a pénzügyek, stb. Egy kezdő startuppos agyában rengeteg kérdés, adat és információ kering a cégről, a termékről és azok potenciáljáról, mert hát azt a terméket ki kell fejleszteni, befektetéssel vagy anélkül, és azután persze el is kell adni. Ez a termék fókusz azután visszatükröződik minden alkalmazott kommunikációs eszközben is (pitch prezentáció, website, email, social media, content, stb.).
De miért érdekes ez? Tudjuk, hogy rengeteg új startup és termék lép piacra világszerte nap, mint nap, és a legtöbb innovatív terméknek bőven vannak versenytársai már a piacra lépés pillanatában is, legalábbis a funkcionális elönyök szempontjából, bármilyen iparágról vagy technológiai vertikálról legyen szó. (De ezen a zsúfolt piactéren mindenkinek akad direkt vagy indirekt konkurenciája előbb-utóbb, bármilyen innovatív megoldást nyújt is). Ezt tetézi a brutális kommunikációs zaj és temérdek kommunikációs csatorna, eszköz és platform, ami a cégek rendelkezésére áll.
Két dolog válik egyre nehezebbé ebben a környezetben mindannyiunk számára: differenciálni a startupot és terméket másokétól, és megteremteni a kapcsolatot azokkal az emberekkel (legyen az felhasználó, vevő, ügyfél, partner, befektető, zsűri, csapattagok, alkalmazott, stb.), akikkel szükséges kapcsolódnunk ahhoz, hogy piacra lépjünk a termékkel, majd eladjuk azt és sikeres legyen a cég.
A márkakommunikációról szinte mindenki tudja, hogy elsősorban a cég és termék differenciálásáról szól, ami hihetetlenül fontos a fentiek tükrében. Azonban azt talán kevesebben, hogy ez inkább hasznos melléktermék, hiszen a főszerepben az értékcserén alapuló emberi kapcsolatok állnak – ezek kiépítésében és menedzselésében is segít a márka. A márkaközpontú megközelítés erős alapot teremt, ami a value proposition-re épül (sőt, sok esetben segít tisztábban látni azt), és segíti a saját startupod és terméked mélyebb megértését és megélését. Nem is kérdés, hogy üzleti szempontból ezek az előnyük milyen sokat jelentenek egy startup számára, már a legkorábbi fázisban is, mégis nagyon kevesen aknázzák ki. Ennek oka valószínűleg az is lehet, hogy a legtöbben egy logóra, színekre vagy design elemekre asszociálnak, amik a vizuális identitás fontos részei, azonban csak egy részét képezik a márkakommunikációnak.
Az előadás angol nyelvű lesz.