Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban? – workshop

View Calendar

Kívülről fújod a startupod összes elemét. Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban?

Startupot tervezel indítani vagy már korai fázisú startupban dolgozol, éjjel-nappal ezen pörögsz, ezzel kelsz és fekszel és ezer dolgod van. Vajon mennyire fontos a márkatudatosság ebben a kezdeti időszakban? Sokkal fontosabb, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák.

Időpont: 2018.03.13. kedd, 16:00-18:00

Helyszín: Bálna Budapest rendezvényközpont (1093 Budapest, Fővám tér 11-12.), III. emelet

A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni itt lehet.

A legtöbb startup termékközpontúan gondolkodik, ami teljesen érthető, hiszen kezdő startuposként álmodból felkeltve is tudnod kell egy jó elevator pitchet adni – mi a termék, hogyan működik, milyen problémára nyújt megoldást, mik a funkciónális előnyök, ki a célcsoport, mi a piaci környezet, mekkora a piac, mi a versenyelőny, kikből áll a csapat és hogy állnak a pénzügyek, stb. Egy kezdő startuppos agyában rengeteg kérdés, adat és információ kering a cégről, a termékről és azok potenciáljáról, mert hát azt a terméket ki kell fejleszteni, befektetéssel vagy anélkül, és azután persze el is kell adni. Ez a termék fókusz azután visszatükröződik minden alkalmazott kommunikációs eszközben is (pitch prezentáció, website, email, social media, content, stb.).

De miért érdekes ez? Tudjuk, hogy rengeteg új startup és termék lép piacra világszerte nap, mint nap, és a legtöbb innovatív terméknek bőven vannak versenytársai már a piacra lépés pillanatában is, legalábbis a funkcionális elönyök szempontjából, bármilyen iparágról vagy technológiai vertikálról legyen szó. (De ezen a zsúfolt piactéren mindenkinek akad direkt vagy indirekt konkurenciája előbb-utóbb, bármilyen innovatív megoldást nyújt is). Ezt tetézi a brutális kommunikációs zaj és temérdek kommunikációs csatorna, eszköz és platform, ami a cégek rendelkezésére áll.

Két dolog válik egyre nehezebbé ebben a környezetben mindannyiunk számára: differenciálni a startupot és terméket másokétól, és megteremteni a kapcsolatot azokkal az emberekkel (legyen az felhasználó, vevő, ügyfél, partner, befektető, zsűri, csapattagok, alkalmazott, stb.), akikkel szükséges kapcsolódnunk ahhoz, hogy piacra lépjünk a termékkel, majd eladjuk azt és sikeres legyen a cég.

A márkakommunikációról szinte mindenki tudja, hogy elsősorban a cég és termék differenciálásáról szól, ami hihetetlenül fontos a fentiek tükrében. Azonban azt talán kevesebben, hogy ez inkább hasznos melléktermék, hiszen a főszerepben az értékcserén alapuló emberi kapcsolatok állnak – ezek kiépítésében és menedzselésében is segít a márka. A márkaközpontú megközelítés erős alapot teremt, ami a value proposition-re épül (sőt, sok esetben segít tisztábban látni azt), és segíti a saját startupod és terméked mélyebb megértését és megélését. Nem is kérdés, hogy üzleti szempontból ezek az előnyük milyen sokat jelentenek egy startup számára, már a legkorábbi fázisban is, mégis nagyon kevesen aknázzák ki. Ennek oka valószínűleg az is lehet, hogy a legtöbben egy logóra, színekre vagy design elemekre asszociálnak, amik a vizuális identitás fontos részei, azonban csak egy részét képezik a márkakommunikációnak.

Az előadás angol nyelvű lesz.

Related upcoming events

  • 2018-10-16 18:00 - 2018-10-16 20:00

    A következő StartLAB vendége október 16-án Pál Marcell, a Brewie házi sörfőző automata fejlesztő-gyártó cég ötletgazdája, résztulajdonosa és ügyvezetője. A fejlesztés Indiegogo közösségi finanszírozással indult, mára 30 országban tárgyalnak viszonteladókkal, és úgy fest, a havi 500 darabos gyártás kevés lesz. Miért nem biztos, hogy jó, ha nincs versenytárs? Min múlik a sikeres Indiegogo kampány? Hogy kapcsolódik mindez a kézművessör reneszánszhoz? Erről, és sok minden másról is lehet kérdezni Marcellt!

    Ne maradj le semmiről! Csatlakozz a StartLAB Facebook csoporthoz!

    Dátum:

    2018. október 16. 18h

    Helyszín:

    BGE Berzsenyi Smart Campus(1087 Budapest, Berzsenyi u. 6.)

    A StartLAB Vállalkozói Klubról:

    A Budapest LAB által indított klub célja, hogy segítse a vállalkozó, vállalkozást tervező, vállalkozás iránt érdeklődő egyetemi hallgatók tapasztalatszerzését, kapcsolat- és közösségépítését. A kétheti rendszerességgel, kedd esténként megrendezett Klubon gyakorló vállalkozók osztják meg tapasztalataikat. Emellett a résztvevők választ kaphatnak saját kérdéseikre, olyan „műhelytitkokat”, praktikus megoldásokat, trükköket és megélt tapasztalatokat ismerhetnek meg, amire máshol nem lenne lehetőség.

    Gyere,

    • ha vannak kérdéseid olyanokhoz, akik már évek óta irányítanak vállalkozást
    • ha érdekelnek a titkok, trükkök és leküzdött nehézségek, amik hús-vér vállalkozások sikereihez vezettek
    • ha szívesen beszélgetnél más, vállalkozás iránt érdeklődő egyetemistákkal
    • ha partnert keresel az üzlet felfuttatásához
    • ha szeretnél egy olyan klubhoz tartozni, ahol mások nem néznek rád furán, ha vonz a vállalkozói lét