Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban? – workshop

View Calendar

Kívülről fújod a startupod összes elemét. Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban?

Startupot tervezel indítani vagy már korai fázisú startupban dolgozol, éjjel-nappal ezen pörögsz, ezzel kelsz és fekszel és ezer dolgod van. Vajon mennyire fontos a márkatudatosság ebben a kezdeti időszakban? Sokkal fontosabb, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák.

Időpont: 2018.03.13. kedd, 16:00-18:00

Helyszín: Bálna Budapest rendezvényközpont (1093 Budapest, Fővám tér 11-12.), III. emelet

A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni itt lehet.

A legtöbb startup termékközpontúan gondolkodik, ami teljesen érthető, hiszen kezdő startuposként álmodból felkeltve is tudnod kell egy jó elevator pitchet adni – mi a termék, hogyan működik, milyen problémára nyújt megoldást, mik a funkciónális előnyök, ki a célcsoport, mi a piaci környezet, mekkora a piac, mi a versenyelőny, kikből áll a csapat és hogy állnak a pénzügyek, stb. Egy kezdő startuppos agyában rengeteg kérdés, adat és információ kering a cégről, a termékről és azok potenciáljáról, mert hát azt a terméket ki kell fejleszteni, befektetéssel vagy anélkül, és azután persze el is kell adni. Ez a termék fókusz azután visszatükröződik minden alkalmazott kommunikációs eszközben is (pitch prezentáció, website, email, social media, content, stb.).

De miért érdekes ez? Tudjuk, hogy rengeteg új startup és termék lép piacra világszerte nap, mint nap, és a legtöbb innovatív terméknek bőven vannak versenytársai már a piacra lépés pillanatában is, legalábbis a funkcionális elönyök szempontjából, bármilyen iparágról vagy technológiai vertikálról legyen szó. (De ezen a zsúfolt piactéren mindenkinek akad direkt vagy indirekt konkurenciája előbb-utóbb, bármilyen innovatív megoldást nyújt is). Ezt tetézi a brutális kommunikációs zaj és temérdek kommunikációs csatorna, eszköz és platform, ami a cégek rendelkezésére áll.

Két dolog válik egyre nehezebbé ebben a környezetben mindannyiunk számára: differenciálni a startupot és terméket másokétól, és megteremteni a kapcsolatot azokkal az emberekkel (legyen az felhasználó, vevő, ügyfél, partner, befektető, zsűri, csapattagok, alkalmazott, stb.), akikkel szükséges kapcsolódnunk ahhoz, hogy piacra lépjünk a termékkel, majd eladjuk azt és sikeres legyen a cég.

A márkakommunikációról szinte mindenki tudja, hogy elsősorban a cég és termék differenciálásáról szól, ami hihetetlenül fontos a fentiek tükrében. Azonban azt talán kevesebben, hogy ez inkább hasznos melléktermék, hiszen a főszerepben az értékcserén alapuló emberi kapcsolatok állnak – ezek kiépítésében és menedzselésében is segít a márka. A márkaközpontú megközelítés erős alapot teremt, ami a value proposition-re épül (sőt, sok esetben segít tisztábban látni azt), és segíti a saját startupod és terméked mélyebb megértését és megélését. Nem is kérdés, hogy üzleti szempontból ezek az előnyük milyen sokat jelentenek egy startup számára, már a legkorábbi fázisban is, mégis nagyon kevesen aknázzák ki. Ennek oka valószínűleg az is lehet, hogy a legtöbben egy logóra, színekre vagy design elemekre asszociálnak, amik a vizuális identitás fontos részei, azonban csak egy részét képezik a márkakommunikációnak.

Az előadás angol nyelvű lesz.

Related upcoming events

  • 2018-04-26 18:00 - 2018-04-26 22:00
    COLLAB#4 „Bringabiznisz” – Neuzer, a rejtőzködő magyar termék

    Biciklizni trendi, és egyre inkább az. Hogy miért? Az okát csak találgathatjuk. Többen aggódnak az egészségükért? Vagy a környezetért? A túrázók mellett a városi kerekezők is egyre többen vannak, a biciklizés vitathatatlanul szupertrendi. A Neuzer alapítójának azonban nem friss a szenvedélye a kétkerekűek iránt: közel harminc éve gyárt biciklit, saját bevallása szerint szenvedéllyel. Hogy lehet egy műszaki cikket érzelmekkel feltölteni? És te tudtad, hogy a termékek felét exportáló Neuzer magyar vállalkozás? Mit változtatott az évtizedes működésen, hogy hirtelen divatos lett a termék? És mi a kihívás egy tervezőnek, ha alkalmazottként vehet részt egy cég munkájában, ahol ráadásul a technikai tökéletesítés mindenek előtt való? Minderről szó lesz a COLLAB 4#-en, az első open air eseményünkön! Közvetlenül, kötetlenül, őszintén!

    Vendég: Neuzer András, a Neuzer Bicycle Company alapítója és Varga Mihály, a cég vezető dizájnere
    Helyszín: NyolcTíz 1061 Budapest, Király u. 8-10. (Passzázs, 1. emeleti terasz)

    Az esemény ingyenes, de regisztrációhoz kötött: Regisztrálni itt tudtok: https://goo.gl/forms/ZE246q4WgBOPcii03 

    COLLAB // powered by Budapest LAB & MOME+

    Sok pályakezdő kreatív álmodik saját vállalkozásról, márkáról, de nehézséget jelent számára a stratégiai tervezés, a rendelkezésre álló lehetőségek és saját potenciáljának felmérése, a szükséges gazdasági, marketing ismeretek hiánya. A COLLAB / powered by Budapest LAB & MOME+ célja, hogy erre az összetett helyzetre keressen és kínáljon válaszokat, sokirányú szakértelem bevonásával. Egy olyan fórum szeretne lenni, amely helyet ad a design szakma és a hozzá kapcsolódó más szakterületek közös gondolkozásának, kérdésfelvetéseinek és azok megválaszolásának, a sikerek és a sikeresen átlépett kudarcok megosztásának.

    Budapest LAB

    A BGE Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ tudásmegosztással segíti a vállalkozói kultúra terjedését, erősíti a hazai vállalkozásokat. Kutat, képez, programokat szervez, kiadványokban és online magazinjában inspiráló és fogyasztható módon, széles körben osztja meg a vállalkozói léthez kapcsolódó tudást. A Budapest LAB vezetője Radácsi László. www.budapestlab.hu 

    MOME+

    A 2014-ben indult MOME+ kísérleti inkubációs projekt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem volt és jelenlegi diákjainak igényeire, adottságaira szabva nyújt segítséget a pályán való elindulásban, talpon maradásban és szakmai önállósodásban. A program vezetői Koós Pál, a MOME Design Intézetének igazgatója és Schmidt Andrea, a MOME Elméleti Intézetének adjunktusa. https://momeplusz.mome.hu/hu/

  • 2018-04-28 18:00 - 2018-04-28 22:00

    Helyszín: IBM Budapest LAB (Budapest, Andrássy út 39.)

    Időpont: 2018. 04. 28. 18:00-22:00

    The regional Women Startup Competition in Budapest is a pitching event for startups, where the majority of founders are women. This competition is a great opportunity for local women-led startups to express themselves, meet peers, gain invaluable experience, and find investment.

    The winner of the local competition in Budapest qualifies to go to London to participate in a 5-day training session, and pitch at the Final Demo Day event on September 14th, 2018.

    This is your chance to meet other aspiring female entrepreneurs from around Europe, amazing mentors and well-known investors.

    Want to join the show?
    Get ticket here: https://www.bit.ly/wscbudapest2018

  • 2018-05-16 19:00 - 2018-05-16 21:00

    Okos otthonok, mesterséges intelligencia az orvoslásban, ételszkennerek, viselhető szenzorok és laboratóriumban tenyésztett hús. Az életünk egyre jobban hasonlít egy sci-fi filmre.

    Elgondolkoztál már azon, hogy hogyan változtatja meg a technológia forradalma az egészségügyet? Milyen változásokra számíthatunk? Hogyan segítenek majd az okos eszközök abban, hogy egészségesebben éljünk?

    Tájékozódj nemzetközileg elismert jövőkutatóktól és a digitális egészségügy úttörőitől, hogy merre is tartunk pontosan és kapj választ olyan kérdéseidre, mint:

    A technológia korszakában az Y/Z generáció évszázadokat fog élni?

    Mennyire hat ki egészségünkre, ha tudatosabban élünk, mint szüleink és nagyszüleink?

    Milyen alkalmazások és szenzorok léteznek az egészséges életmód mérésére? Mire jók? Mennyire megbízhatóak?

    Az alapvető egészségügyi ellátást mennyiben tudják segíteni az applikációk?

    Hogyan tudjuk jobban kezünkbe venni a saját egészségünk sorsát a technológiának köszönhetően?

    Mi az egészségturizmus jövője?

    Az eseményt egyaránt ajánljuk a jövőkutatás szakértőinek és lelkes érdeklődőknek. Találkozz és barátkozz a téma rajongóival, és terjeszd ki kapcsolati hálódat.

    Találkozzunk május 16-án a Három Hollóban a Design Terminal Innovation Stories legfrissebb eseményén! Tájékozódj világelső szakértőktől az egészség és a technológia kapcsolatának jövőjéről. Az eseményen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálj most és meghívunk egy limonádéra!

    Nézd meg az előző Innovation Stories videóját itt: https://www.youtube.com/watch?v=2Om8-K30nwo

  • 2018-05-31 10:00 - 2018-05-31 18:00
    FILLING 50 JOBS ON THE SPOT

    You’ll spend 92.120 hours at work during the course of your lifetime.
    You’d better make it good. Like, really good.

    We know how you can make most of your talent and grow like wildfire.

    Whether you’re a rule-breaker, a questioner or a straight-A student who never skipped class, we want you on board.

    At Future Jobs, Brain Bar's new generation job fair you can find positions in the field of communication, marketing, technology, analytics and operations that shape today and define the future.
    What's more, we guarantee to fill 50 positions by the end of the day.

    Further informations: https://www.facebook.com/events/2150342195195200/