Calendar

2018  Március
H.
K.
Sze.
Cs.
P.
Szo.
V.
február
február
február
1
2
3
4
5
6
7
8
  • 12min Ignite Talks – Exciting Talks, Networking & Drinks #16
    19:00 -21:00
    2018.03.08

    Replanning (újraterveztem.hu), honest talks with brave career changers – Lessons learned
    by Marton Turi

    Ujraterveztem.hu is a blog with photo interviews. We aim to introduce people with courage, who redesigned their lives, left their previous careers and jobs and jumped into the unknown in order to realize their dream and can actually make a living from it.

    Our mission is to inspire other people who are looking for new paths, facilitate an honest discussion on the upcoming challenges of a career change and show that it can make sense to start realizing your dream.

    During this short talk Marton reveals some lessons learned during the interviews with career changers.

    About Marton:

    Marton is a photographer entrepreneur.

    He holds an economic and an international management degree. Has 10+ years of experience in management consulting, project management and venture capital investments. Worked in several roles for companies such as General Motors, Deloitte, Accenture, and MVM. In 2016 he started his own photography business and provides communication and visual production services with his team. He is the co-founder of ujraterveztem.hu blog.

    Why contract software design and development separately?
    by Adam Nemeth

    Just like architect firms design houses but don’t build them, we are purely a design firm, writing specifications on behalf of our clients. What’s the benefit of this setup and what are its pitfalls?

    About Adam:
    Adam is the leader of UXStrategia where they create happier and more efficient digital workplaces via service design methods.

    More details & RSVP here.

9
10
11
12
13
  • Investment Ready Warm-up
    09:00 -19:00
    2018.03.13

    Do you believe in your impact potential? Do you want to grow?

    Get a taste of the Investment Ready Programme (IRP) at a one-day workshop, held by local and international mentors and coaches.

    Sign up, and get ready: http://irp.ideation.academy/

    Investment Ready is a unique program tailored for purpose-driven entrepreneurs from Central – and Eastern Europe creating scalable solutions for global problems. In the Investment Ready Labs, a cohort of around 10 selected entrepreneurs systematically works on their business strategy and builds an attractive investment case.

    The Warm-up is
    – a one-day workshop
    – a condensed peek at the Investment Ready Lab

    Helping you to
    – think like an investor
    – understand how to become investable
    – articulate your impact investment case

    You will
    – benefit from peer-to-peer learning and expert coaching
    – meet investors
    – connect to experienced entrepreneurs
    – enjoy a unique and unconventional learning space
    – be able to train your pitching skills

    The Budapest Warm-up costs 5000 HUF/team (coffee breaks and lunch included, maximum 3 people per team).

    SIGN UP here if you are interested: http://irp.ideation.academy/

    Applications will be accepted until 10 MARCH! Heads up: You will be asked to briefly introduce your team and project on the application form and you should reserve around 30 minutes for it.

    More details here.

  • Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban? – workshop
    16:00 -18:00
    2018.03.13

    Kívülről fújod a startupod összes elemét. Mennyire vagy tudatos a márkáddal kapcsolatban?

    Startupot tervezel indítani vagy már korai fázisú startupban dolgozol, éjjel-nappal ezen pörögsz, ezzel kelsz és fekszel és ezer dolgod van. Vajon mennyire fontos a márkatudatosság ebben a kezdeti időszakban? Sokkal fontosabb, mint azt a legtöbben elsőre gondolnák.

    Időpont: 2018.03.13. kedd, 16:00-18:00

    Helyszín: Bálna Budapest rendezvényközpont (1093 Budapest, Fővám tér 11-12.), III. emelet

    A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni itt lehet.

    A legtöbb startup termékközpontúan gondolkodik, ami teljesen érthető, hiszen kezdő startuposként álmodból felkeltve is tudnod kell egy jó elevator pitchet adni – mi a termék, hogyan működik, milyen problémára nyújt megoldást, mik a funkciónális előnyök, ki a célcsoport, mi a piaci környezet, mekkora a piac, mi a versenyelőny, kikből áll a csapat és hogy állnak a pénzügyek, stb. Egy kezdő startuppos agyában rengeteg kérdés, adat és információ kering a cégről, a termékről és azok potenciáljáról, mert hát azt a terméket ki kell fejleszteni, befektetéssel vagy anélkül, és azután persze el is kell adni. Ez a termék fókusz azután visszatükröződik minden alkalmazott kommunikációs eszközben is (pitch prezentáció, website, email, social media, content, stb.).

    De miért érdekes ez? Tudjuk, hogy rengeteg új startup és termék lép piacra világszerte nap, mint nap, és a legtöbb innovatív terméknek bőven vannak versenytársai már a piacra lépés pillanatában is, legalábbis a funkcionális elönyök szempontjából, bármilyen iparágról vagy technológiai vertikálról legyen szó. (De ezen a zsúfolt piactéren mindenkinek akad direkt vagy indirekt konkurenciája előbb-utóbb, bármilyen innovatív megoldást nyújt is). Ezt tetézi a brutális kommunikációs zaj és temérdek kommunikációs csatorna, eszköz és platform, ami a cégek rendelkezésére áll.

    Két dolog válik egyre nehezebbé ebben a környezetben mindannyiunk számára: differenciálni a startupot és terméket másokétól, és megteremteni a kapcsolatot azokkal az emberekkel (legyen az felhasználó, vevő, ügyfél, partner, befektető, zsűri, csapattagok, alkalmazott, stb.), akikkel szükséges kapcsolódnunk ahhoz, hogy piacra lépjünk a termékkel, majd eladjuk azt és sikeres legyen a cég.

    A márkakommunikációról szinte mindenki tudja, hogy elsősorban a cég és termék differenciálásáról szól, ami hihetetlenül fontos a fentiek tükrében. Azonban azt talán kevesebben, hogy ez inkább hasznos melléktermék, hiszen a főszerepben az értékcserén alapuló emberi kapcsolatok állnak – ezek kiépítésében és menedzselésében is segít a márka. A márkaközpontú megközelítés erős alapot teremt, ami a value proposition-re épül (sőt, sok esetben segít tisztábban látni azt), és segíti a saját startupod és terméked mélyebb megértését és megélését. Nem is kérdés, hogy üzleti szempontból ezek az előnyük milyen sokat jelentenek egy startup számára, már a legkorábbi fázisban is, mégis nagyon kevesen aknázzák ki. Ennek oka valószínűleg az is lehet, hogy a legtöbben egy logóra, színekre vagy design elemekre asszociálnak, amik a vizuális identitás fontos részei, azonban csak egy részét képezik a márkakommunikációnak.

    Az előadás angol nyelvű lesz.

14
15
16
17
18
19
20
  • COLLAB #3 / powered by Budapest LAB & MOME+
    18:00 -22:00
    2018.03.20

    COLLAB#3 “A prémium nem egy ijesztő árcímke”

    Rengeteg induló vállalkozó képzeli úgy, hogy a termékét a jól hangzó – és a vágyak szerint jól jövedelmező – prémium szegmensbe pozícionálja majd. A hazai pezsgőpiacot felkavaró Kreinbachernek nem kérdés, hogy ez sikerült. A végsőkig küzdenek, hogy a nemekből igen legyen, és hogy minden egyes részlet pont olyan legyen a polcra kerülő terméken, ahogy elképzelték. És bár gasztronómiában nyomulnak, design menedzsmentben is kiemelkedőt produkálnak. Egy olyan piacon, ami itthon nem is nagyon létezett előttük. De egyáltalán mitől prémium egy márka? Milyen áldozatokat követel, ha top szegmensbe való bekerülés, hogyan és mit kell befektetni a piac kiépítésébe és edukálásába, hogy legyenek, akik ránk vágynak? Designtudatos márkaépítési titkok első kézből!

    Vendég: Prisztavok Zoltán a Kreinbacher kereskedelmi és marketing vezetője

    Dátum: 2018. 03. 20. 18h

    Helyszín: Gödör Klub 1061 Budapest, Király u. 8-10.

    Közvetlenül, kötetlenül, őszintén.

    A program ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

    Regisztrálni itt lehet.

    COLLAB / powered by Budapest LAB & MOME+

    Sok pályakezdő kreatív álmodik saját vállalkozásról, márkáról, de nehézséget jelent számára a stratégiai tervezés, a rendelkezésre álló lehetőségek és saját potenciáljának felmérése, a szükséges gazdasági, marketing ismeretek hiánya. A COLLAB / powered by Budapest LAB & MOME+ célja, hogy erre az összetett helyzetre keressen és kínáljon válaszokat, sokirányú szakértelem bevonásával. Egy olyan fórum szeretne lenni, amely helyet ad a design szakma és a hozzá kapcsolódó más szakterületek közös gondolkozásának, kérdésfelvetéseinek és azok megválaszolásának, a sikerek és a sikeresen átlépett kudarcok megosztásának.

     

21
22
23
24
25
26
27
28
  • III. Startup Budapest Fórum
    10:30 -14:30
    2018.03.28

    Budapest, Fővám tér 11-12, 1093 Magyarország

    Budapest, Fővám tér 11-12, 1093 Magyarország

    Startup Budapest Tavasz
    rendezvénysorozat

    III. Startup Budapest Fórum
    c. konferenciája

    A rendezvénysorozat fővédnökei:
    Tarlós István, Budapest Főváros főpolgármestere és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter

    Időpont: 2018. március 28., 10:30 – 14:30

    Helyszín: Bálna Budapest Rendezvényközpont III. emelet

    A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány 2018. március 28-án harmadik alkalommal rendez Startup Budapest Fórumot a think.BDPST nemzetközi konferencia hivatalos kísérőrendezvényeként. Az esemény célja a nemzetközi, különösen az európai és visegrádi régión belüli innovációs és startup együttműködések elmélyítése, Magyarország és Budapest közép-európai innovációs központ szerepének megerősítése és a startup ökoszisztéma nemzetközi jó gyakorlatainak megosztása, szakértői előadások és kerekasztal-beszélgetések révén.

    Tervezett program

    10:30 – 11:00    Nyitóbeszédek

    11:00 – 11:15   A 7. Be Smart verseny díjainak átadása

    11:15 – 12:00  Be Smart Budapest, Be Smart V4, Be Smart Európa! – kerekasztal-beszélgetés. Résztvevők: Dr. Radácsi László, BGE Budapest Lab igazgató, Balogh András, Semmelweis Egyetem innovációs igazgató, Lorenz Graf, Rheinland Pitch – Startplatz CEO, Horváthné Négyessy Katalin, Magyarország Lisszaboni Nagykövetségének kereskedelmi attaséja. Moderátor: Szajlai Csaba, a Figyelő főszerkesztő-helyettese.

    12:00 – 12:15   Szünet

    12:15 – 13:15   Pitch session: a BVK 7. Be Smart startup verseny nyerteseinek bemutatkozása

    13:15 – 14:30   Állófogadás, networking

    Dress code: business casual

    A rendezvény regisztrációhoz kötött, regisztrálni itt lehet.

29
30
31
  • Startup Campus University – Innovative Idea Battle
    08:00 -23:00
    2018.03.31

    Az Enterprise Hungary 2018-ban először rendezi meg a Startup Campus University – Innovative Idea Battle régiós egyetemi ötletversenyt.

    A versenyben való részvételre 10 régiós ország hallgatói kapnak lehetőséget, ahol az egyetemen születő innovatív ötleteikkel mutatkozhatnak be.

    Az online jelentkezést kitöltő csapatok közül 16-ot választ ki a szakmai zsűri, akik részt vesznek egy 2 napos felkészítésen Budapesten, április 27-28-án. A mentorok által kiválasztott 8 döntős, május 24-25-én a Pioneers bécsi startup esemény keretein belül adhatja elő ötletét befektetők és egy szakmai zsűri előtt. A kezdeményezés célja, felfedezhetővé tenni az egyetemi innovatív ötleteket, ösztönözni a vállalkozás alapítást, elősegíteni az egyetemen születő innovatív ötletek piacralépését és a régiós összefogást

    Jelentkezési határidő: március 31.

    A program további részleteit, valamint a jelentkezési felületet a honlapon találod.

    http://startupcampus.hu/en/scu/

április