Mit kezd együtt egy csapat designer hallgató és egy csomó gazdasági egyetemről érkező diák, ha egy hét alatt együtt össze kell hozniuk egy üzleti tervet úgy, hogy hétfőn még az ötlet sem tiszta? Kipróbáltuk! A BGE és a MOME első közös kurzusán volt sok munka, sok izgalom, sok nevetés és némi dráma. Videón is megmutatjuk, milyen volt az első COLLAB powered by Budapest LAB & MOME+ kurzus.
Mi a Budapest LAB-nél hiszünk az együttműködések fontosságában és erejében. Ennek jegyében indítottuk el tavaly decemberben a COLLAB powered by Budapest LAB & MOME+ rendezvénysorozatot (COLLAB #5: május 29-én!). A két egyetem közötti együttműködés következő lépése volt, hogy közös intenzív kurzust szerveztük a MOME-s és BGE-s hallgatóknak. Az „Üzleti terv egy hét alatt” kurzus célja az volt, hogy a résztvevő hallgatók valós projekten dolgozva szerezzenek gyakorlati tapasztalatot abban, milyen folyamatokkal, gondolkodással lehet megalapozni a sikeres vállalkozást. A kurzust a MOME Elméleti Intézet és Design Intézet illetve a BGE Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ közösen fejlesztette és vezette.
A résztvevő hallgatók design thinking módszertanba való bevezetés után csoportonként alakítottak ki egy-egy üzleti ötletet, majd a stratégai tanácsadó piacon jól ismert és bevált Üzleti Modell Vászon módszertan segítségével dolgozták ki annak részleteit. Ennek lényege, hogy egyetlen oldalon foglalja össze, vizualizálja a vállalkozás üzleti tervét. A BMC egyedül is feltölthető tartalommal, de a legtöbbet akkor profitálhatunk belőle, ha szakértő által vezetett szakmai műhely keretein belül gondoljuk át az egyes elemeket. A kurzus éppen erre kínált lehetőséget. A hét utolsó napján a csapatok külső szakértőkből álló zsűri előtt prezentálták az elkészült terveket.
Hogy milyen volt a hangulat és mik voltak a legfőbb tanulságok? A videóból kiderül!